У чому проблема з Терещуком. Відкрита відповідь голові ОДА


Після оголошення переможцем конкурсу на посаду першого заступника голови Одеської ОДА Олександра Терещука в інформаційному просторі  було одразу ж  озвучено  цілу низку аргументів, чому цього призначення не має статися. Вже багато сказано й про дивну люстрацію, й про “хатинку”, й про конфлікти з волинськими євромайданівцями….

Всі ці зауваження слушні. Але зараз питання не про особу “переможця”, а про сам конкурс та  методи роботи Одеської ОДА при її новому керівництві.

Пан Степанов на відкритий діалог не наважується. З моменту свого призначення він то проводить прес-конференцію із незрозуміло як відібраними представниками преси, то обговорює конкурс у вузькому колі “громадськості”.
За 4 дні конкурсу та при численних репортажах про процедурні порушення, голова ОДА так і не знайшов можливості вийти до журналістів, які чергували під дверима 531-го кабінету.
Так само ані Максим Степанов, ані його підлеглі – ніхто не вийшов до учасників мітингу.
Втім, для ЗМІ голова ОДА відповів на критику стосовно досвіду роботи “переможця”:

Начебто перший заступник “не курує економічні питання”, а  займається виключно питаннями “оборони, правоохоронних органів та екології”.
Доволі несподіване коло обов’язків, як для першого заступника, чи не так?

Тож, спробуємо розібратися, що лежить в основі тверджень Максима Степанова стосовно того, що громадськість  висуває неправомірні вимоги до професійних компетенцій претендента на посаду.

І якщо голова ОДА свою позицію не хоче висловлювати в живому спілкуванні, то доведеться вести діалог через шпальти ЗМІ.

На жаль, посилання на умови конкурсу з публікації Конкурси на посади в ОДА – захопливі квести з самого старту вже не працюють. Але ще можна знайти в новинах повідомлення Голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Степанов підписав розпорядження про оголошення конкурсів на посади першого заступника, двох заступників та заступника-керівника апарату,  а в ньому – http://oda.odessa.gov.ua/images/cms/data/rozporyadzhennya_66a-2017.pdf

Звідти візьмемо опис конкурсних умов:

%d0%ba%d0%be%d0%bd%d0%ba%d1%83%d1%80%d1%81
Містобудування, ЖКХ, будівництво, розвиток підприємств, енергетика, будівництво доріг – це все  не стосується економіки?

Більше того. Й Олександр Терещук, й Максим Степанов вже встигли сказати на камеру, що основним завданням першого заступника буде координація роботи правоохоронних органів.
Пан Терещук взагалі заявив: “Чому я вирішив йти на цю посаду? Один з напрямків діяльності – це координація роботи правоохоронних органів, питання дуже важливе для регіону. Моє життя пов’язане з правоохоронними органами – я пройшов шлях від міліціонера до начальника київської поліції. Я готовий працювати і знаю, як це робиться

Ви бачите в 10 абзацах умов конкурсу хоч щось про координацію правоохоронців?
Можливо, переможцю конкурсу зазделегідь було відомо про посаду щось таке, про що не повідомлялося публічно і про що не знали інші учасники?

Звісно, правильніше було б оперувати тут навіть не конкурсними умовами, а посадовими обов’язками першого заступника голови ОДА.
А для того, ми підемо на офіційний сайт Одеської облдержадміністрації і…

І побачимо у розділі “Про ОДА” таку життєствердну картинку:

%d0%b7%d0%bd%d1%96%d0%bc%d0%be%d0%ba-%d0%b5%d0%ba%d1%80%d0%b0%d0%bd%d0%b0-2017-03-05-%d0%be-09-26-27

Тобто, біографія Максима Степанова – це все, що нам, надміру допитливим громадянам, треба знати про ОДА.

Втім, якщо проявити кмітливість або суто інтуітивно  тицьнути в посилання “Організаційно-кадрові розпорядження”, то можна несподівано отримати бонус.

Виявляється, розподіл обов’язків між головою та заступниками в Одеській ОДА все ж таки існує:

%d0%b7%d0%bd%d1%96%d0%bc%d0%be%d0%ba-%d0%b5%d0%ba%d1%80%d0%b0%d0%bd%d0%b0-2017-03-05-%d0%be-09-26-58

Цей розподіл було зроблено колишнім головою Одеської ОДА Ігорем Палицею, як це передбачено статтею 10 Закону Про місцеві державні адміністрації  Розпорядженням No 507/А-2014 від 13.06.2014 Про розподіл основних обов’язків між головою, першим заступником, заступником голови-керівником апарату та заступниками голови Одеської обласної державної адміністрації

Отже, пошукаємо тут в обов’язках координацію правоохоронних органів, про яку нас запевняли на камеру Максим Степанов та Олександр Терещук:

Перший заступник голови обласної державної адміністрації
Виконує функціональні обов’язки щодо вирішення питань, віднесених до повноважень облдержадміністрації у сфері економіки, фінансів.
Забезпечує розробку та реалізацію державних і регіональних програм соціально-економічного розвитку, підготовку та виконання обласного бюджету.
Вирішує питання, пов’язані з банківською та податковою діяльністю, казначейським обслуговуванням, підприємницькою діяльністю, управлінням майном, удосконаленням цінової політики.
Забезпечує виконання повноважень щодо вирішення перспективних та поточних завдань розвитку галузей агропромислового комплексу, використання та охорони земель, лісів, підвищення родючості ґрунтів, реформування земельних і майнових відносин.
Вживає заходів щодо розробки і виконання регіональних програм з підвищення ефективності виробництва в сільському господарстві, переробній та харчовій промисловості, залучення інвестицій та інноваційних технологій в агропромисловому комплексі.
У межах наданих повноважень і функцій створює умови для ефективного функціонування ринку зерна, задоволення потреб населення у продуктах першої необхідності, стабілізації ринку основних продовольчих товарів, впроваджує виважену цінову політику на основні продукти харчування, закупівлю зерна до регіональних ресурсів і потреб.
Забезпечує розробку та виконання державних і регіональних програм зовнішньоекономічної діяльності, інтеграційної політики, інвестиційної діяльності, залучення інвестицій та інноваційних технологій.
Здійснює повноваження, пов’язані з розвитком економічних та соціально-культурних відносин з регіонами іноземних держав.
Вживає заходів щодо створення сприятливих умов для формування внутрішніх інвестиційних ресурсів та сприятливого інвестиційного клімату в області, розвитку транскордонного та міжрегіонального співробітництва.
 Забезпечує виконання повноважень у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Вживає заходів щодо відшкодування збитків, заподіяних порушенням чинного законодавства у сфері охорони довкілля підприємствами, установами, організаціями, громадянами.
Відповідно до затвердженого графіка проводить прийом громадян, розглядає їхні скарги і звернення.
Відповідає за роботу структурних підрозділів облдержадміністрації:
Департаменту фінансів;
Департаменту економічного розвитку і торгівлі;
Департаменту агропромислового розвитку.
Департаменту зовнішньоекономічної діяльності та європейської інтеграції.
Департаменту екології та природних ресурсів; сектору внутрішнього аудиту.
Координує діяльність:
Головного управління Міністерства доходів в Одеській області;
Держфінінспекції в Одеській області;
Головного управління Державної казначейської служби України вОдеській області;
Південно-українського територіального управління Національноїкомісії з цінних паперів та фондового ринку;
Територіального управління Рахункової палати по Одеській, Миколаївській та Херсонській областях;
Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України;
 Головного управління статистики в Одеській області;
регіонального відділення фонду Державного майна України по Одеській області;
сектору в Одеській області Державної інспекції України з контролю за цінами;
Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області;
регіонального відділу Держфінмоніторингу у Одеській області;
Головного управління Держземагентства в Одеській області;
Державної інспекції сільського господарства в Одеській області;
Головного управління ветеринарної медицини в Одеській області;
Одеського обласного управління лісового та мисливського господарства;
Одеського обласного управління водних ресурсів;
Одеської регіональної служби державного ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні та транспорті;
Державної фітосанітарної інспекції Одеської області;
Державної екологічної інспекції в Одеській області;
Державної екологічної інспекції Північно-Західного регіону Чорного моря;
Головного управління юстиції в Одеській області;
Представництва Міністерства закордонних справ України в Одесі;
Взаємодіє з:
Одеським регіональним відділенням Української державної інноваційної компанії;
інвестиційними фондами і компаніями;
 Одеським обласним бюро сприяння інвестиціям;
Одеським регіональним центром інновацій та інвестицій;
банками, фінансово-кредитними установами;
страховими компаніями;
регіональним відділенням Української спілки промисловців і підприємців України в Одеській області;
регіональним фондом підтримки підприємництва в Одеській області;
підприємствами і організаціями торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування;
підприємствами промисловості;
проектними та науково-дослідними організаціями;
державним підприємством «Одеський регіональний центрстандартизації, метрології та сертифікації»;
Західно-Чорноморським державним басейновим управлінням охорони, використання і відтворення водних живих ресурсів та регулюваннярибальства;
територіальним управлінням Державної судової адміністрації в Одеській області;
Одеською обласною спілкою споживчих товариств;
Одеським обласним представництвом ДАК “Хліб України”;
підприємствами переробної промисловості;
організаціями і підприємствами, які обслуговують АПК;
науковими установами та навчальними закладами сільськогосподарського профілю;
Одеським обласним об’єднанням сільського комунальногогосподарства «Облсількомунгосп»;
 комунальним підприємством “Обласний інформаційно-аналітичнийцентр”;
Національним природним парком «Тузловські лимани»;
Нижньодністровським національним природним парком;
Дунайським біосферним заповідником НАН України;
Регіональним ландшафтним парком «Тилігульський»

Не знайшли у розлогому тексті правоохоронних органів?
Спробуємо поставити питання інакше.
Що з переліченого у посадових обов’язках принаймні гіпотетично може вміти робити кадровий міліціонер, який окрім як в органах МВС ніде не працював?

Натомість Максим Степанов намагається нас переконати, що обов’язками його першого заступника будуть сфера оборони, правозахисту та екології.

Можливо, новий голова ОДА вже прийняв нове розпорядження, яким перерозподілив обов’язки між своїми заступниками?

Можливо. Але тут я маю дуже неприємну звістку для пана Степанова.
Він керує не приватною лавочкою, і навіть не державним підприємством, а структурою, яка у всьому світі зветься “публічною адміністрацією”.
Публічною – тому що утримується на ті самі публічні кошти (тобто – наші з вами), про які Максим Володимирович так впевнено розповідав на співбесіді 20 грудня.
І якщо суспільство щось не знає про свою публічну адміністрацію, то повна видповідальнисть за це лежить….
Правильно – на тому самому Максимі Степанові, який так зухвало дорікає нам з вами на нашу начебто необізнаність.

А отже, у будь-якому разі вийшло невдобно.

Або “переможець” конкурсу, організваного ОДА, не має фахової підготовки для виконання визначених посадових обов’язків, або ті обов’язки відомі лише “переможцю” та його потенційному керівнику і не відомі решті суспільства.
У будь-якому разі відповідати за таку пікантну ситуацію все одне має голова ОДА.

Отже, картинка вийшла такою неприглядною, що навіть захотілось якось допомогти новоспеченому посадовцю.
Можливо, координація правоохоронних органів – то природна функція першого заступника, а Ігор Палиця 2,5 роки тому просто щось наплутав?

Пошукаємо…

Сумська ОДА:

ІІІ. Перший заступник голови Сумської обласної державної адміністрації Марченко О.О.

Забезпечує виконання адміністрацією повноважень у галузях:
соціально-економічного розвитку;
децентралізації та реформи місцевого самоврядування;
бюджету, фінансів та обліку;
управління майном, приватизації та здійснення державної регуляторної політики;
промисловості, будівництва, транспорту і зв’язку;
міжнародних та зовнішньоекономічних відносин;
побутового, торговельного обслуговування.
Контролює діяльність:
Департаменту економічного розвитку і торгівлі адміністрації;
Департаменту фінансів адміністрації;
управління капітального будівництва адміністрації;
відділу інфраструктури адміністрації;
відділу внутрішнього аудиту адміністрації.
Координує діяльність:
Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області;
Головного територіального управління юстиції у Сумській області (з питань банкрутства та державної реєстрації);
Головного управління Державної казначейської служби України у Сумській області;
Головного управління статистики у Сумській області;
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області;
регіонального відділення Фонду державного майна України по Сумській області;
Сумського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України;
Укртрансбезпеки у Сумській області;
управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Сумській області (по галузі будівництва);
Служби автомобільних доріг у Сумській області;
Сектору Державної регуляторної служби у Сумській області.
Спрямовує і контролює діяльність:
Глухівської районної державної адміністрації Сумської області;
Липоводолинської районної державної адміністрації Сумської області;
Недригайлівської районної державної адміністрації Сумської області;
Роменської районної державної адміністрації Сумської області;
виконавчого комітету Глухівської міської ради в частині делегованих повноважень;
виконавчого комітету Роменської міської ради в частині делегованих повноважень.
Забезпечує реалізацію відповідно до законодавства державної політики щодо підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління адміністрації по галузях відповідно до пункту 3.1. цього Розподілу обов’язків.

Полтавська ОДА:

Функціональні повноваження першого заступника голови облдержадміністрації з питань економічного розвитку, торгівлі, залучення інвестицій, інфраструктури та земельних ресурсів

Чернігівська ОДА – Про Розподіл обов‘язків голови, першого заступника голови, заступника голови,  заступника голови – керівника апарату Чернігівської обласної державної адміністрації

Миколаївська ОДА

Чи варто продовжувати пошуки першого заступника – фахівця з правоохоронних органів?
Чи може в Одеській області склалася якась унікальна ситуація, що раптом на посаду першого заступника знадобився кадровий міліцант, а звичні функції першого заступника довелося передавати іншому посадовцю? Чому про цю ситуацію на відомо суспільству? Чому про це не було відомо іншим учасникам конкурсу?

Отже, що будемо робити далі? Продовжувати недолуго виправдовувати результати “конкурсу” тим, що “переможець” – саме той унікальний фахівець, якого шукали?
Чи все ж таки буде простіше скасувати результати “конкурсу”, врахувати помилки та провести справжній чесний і прозорий відбір серед претендентів на посаду у публічній адміністрації?

І на додачу ще одна маленька деталь. Вишенька, так би мовити…

%d0%ba%d0%be%d0%bd%d0%ba%d1%83%d1%80%d1%81-1

Минуло півтора роки. На такий самий конкурс подається на два порядки (!) менше заявок.
Мабуть, все ж таки 500 – то занадто.
Але ж і 6 – дуже показова кількість, яка наочно демонструє рівень довіри суспільства до поточних методів роботи ОДА, яку очолює переможець такого ж самого чесного і прозорого “конкурсу”…

Автор – Людмила Ямщикова

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s