“Стоянов – геть!” Позиція Мінюсту


Міністерство юстиції України дало своє роз’яснення щодо ситуації з відновленням Миколи Стоянова на посаді прокурора Одеської області.

Нещодавно у ЗМІ була оприлюднена інформація про відновлення Наказом Генерального прокурора України від 29.03.2014 Стоянова Миколи Степановича на посаді прокурора Одеської області на підставі рішення суду.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05.12.2014, яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2015, задоволено позов Стоянова Миколи Степановича до Генеральної прокуратури України – скасовано наказ від 02.07.2014 про його звільнення з посади прокурора Одеської області в порядку переведення за його згодою на іншу роботу та поновлено Стоянова Миколу Степановича на посаді з 07.07.2014.

Закон України «Про очищення влади» визначає критерії здійснення очищення влади, за умови відповідності яким особи не можуть протягом десяти років з дня набрання чинності Законом обіймати посади, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрація).

Так, відповідно до пункту 8 частини першої статті 3 Закону вказана заборона застосовується до осіб, які обіймали посаду керівника, заступника керівника територіального (регіонального) органу прокуратури України у період з 25.02.2010 по 22.02.2014 не менше одного року.

Міністерством юстиції України було виявлено, що Стоянов Микола Степанович відповідає критерію здійснення очищення влади (люстрації), передбаченому пунктом 8 частини першої статті 3 Закону, а саме у період з 25.02.2010 по 22.02.2014 обіймав посади, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (загалом1085 днів на таких посадах, що перевищує один рік):

заступника прокурора Миколаївської області (з 25.02.2010 по 15.06.2011, 476 днів на посаді),

заступника прокурора Київської області (з 15.06.2011 по 12.02.2013, 609 днів на посаді).

Відповідно до вимог Закону особа, що відповідає вищезазначеному критерію, не має права обіймати посади, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрація) (частина третя статті 1 Закону), із спливом строку, передбаченого пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону (після 26.10.2014). Такі особи підлягають звільненню на підставі п. 72 ст. 36 КЗпП України негайно після їх поновлення на посаді.

Повноваження щодо звільнення (в тому числі на підставі Закону України «Про очищення влади») з посад прокурорів областей належить до компетенції Генерального прокурора України, який інформує Міністерство юстиції України  про їх звільнення та надає відповідні відомості про застосування до таких осіб передбаченої Законом заборони для внесення до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади».

Зазначаємо, що з огляду на те, що Закон, який є спеціальним, прийнято для захисту та утвердження демократичних цінностей, верховенства права та прав людини в Україні, слід враховувати, що його дія розповсюджується без обмежень на всіх осіб, які обіймають посади, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрація).

Джерело

3f31762592512d764d3b79bf7de73d849f305bf1.jpg

Тетяна Козаченко, голова департаменту з питань люстрації Міністерства юстиції України також повідомила на своїй сторонці у ФБ, що Генпрокурор або його в. о. повинен був у той же день, коли Стоянов був понровлений на посаді на виконання рішення суду, звільнити його згідно Закону про люстрацію.

Одесі «щастить»

Прокурором Одеської області призначили Миколу Стоянова, якого Шокін в останній день генпрокурорства відновив на посаді на підставі рішення суду. Стоянов був звільнений ще до люстраційного закону, АЛЕ він взагалі не може займати державні посади, бо підлягає люстрації.

Обіймав люстраційні посади більше ніж 1000 днів (а достатньо один рік):

заступника прокурора Миколаївської області (з 25.02.2010 по 15.06.2011),

заступника прокурора Київської області (з 15.06.2011 по 12.02.2013).

Тому Генпрокурор повинен був як тільки відновив його на посаді – в той же день звільнити відповідно до Закону «Про очищення влади», а відповідні документи надіслати до Мінюсту для включення цієї особи в Реєстр.

Якось Шокін на останній день роботи вибірково зробив тільки «добрі» справи. Самий час в.о. Генпрокурору Севруку виконати умови Закону.

 

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s